Tanácsok a szabadtéri sportoláshoz

A hidegebb napokon nem egyszerű rávenni magunkat a kinti mozgásra. Korábban besötétedik és sokkal kellemesebb otthon, a melegben. Azonban a mozgás a szabadban nagyon sok előnnyel jár még a hidegebb időben is. Ezekre figyeljen, hogy biztonságosan sportoljon odakint a hidegben is.

Tanácsok a szabadtéri sportoláshoz

Öltözzön rétegesen

Bármelyik kültéri sportot is választjuk a réteges öltözködéssel elkerülhető a megfázás. Alul legalább két réteg ruha, felül pedig három legyen rajtunk. A legalsó réteg legyen olyan, ami felszívja és elvezeti a nedvességet a bőrünktől. Ehhez viseljünk aláöltöző nadrágot és pólót. Igen, alulra is vegyünk aláöltöző nadrágot, hogy ne fázzon a lábunk és a fenekünk. Ezek fölé meleg, légáteresztő ruházatot vegyünk fel, vásároljunk thermo nadrágot és felsőt. Erre pedig az eső-, sí- vagy szélkabát jöhet. Mindenképp vegyünk fel sapkát, kesztyűt és sálat is, mert enélkül biztos, hogy meg fogunk fázni. Nagyon praktikusak a maszkok és a szemüvegek is, főleg síeléskor vagy biciklizéskor, védik az arcot a hideg széltől, és ha maszkon vagy sálon keresztül lélegzünk, védjük a légzőszerveinket is, mert azok kicsit felmelegítik a levegőt.

Figyeljen a légzésre

Nagyon fontos, hogy ne kapkodva lélegezzünk, igyekezzünk egyenletesen venni a levegőt. Kezdetben, ha szükséges számoljunk és figyeljük a levegő vételünket, az orron be és a szánkon ki.

Maradjon mozgásban

Ne álljunk meg átizzadt ruhában, mert akkor garantált a megfázás. Igyekezzünk úgy megválasztani a távot, hogy ne kelljen megállnunk. Amint végeztünk a sportolással azonnal zuhanyozzunk le, és vegyünk fel száraz ruhát!

Figyeljen a biztonságos sportolásra

Csak tiszta látási viszonyok mellett kezdjünk neki a sportolásnak. Ha ez nem lehetséges, mert sötétedéskor van csak időnk, feltétlenül gondoskodjunk arról, hogy lásson minket a többi közlekedő. Ne feledkezzünk meg arról, hogy szürkületkor, mi még jól látunk, a gépkocsivezetők azonban már nem, ezért viseljünk láthatósági mellényt, illetve fényvisszaverő ruházatot.

Belülről is óvja magát

Minden óvintézkedés ellenére, a hidegben végzett sport jobban megterheli a szervezetünket, ezért mindenképp támogassuk azt belsőleg is. Érdemes ilyenkor vitaminokat szedni, hogy erősítsük az immunrendszerünket, valamint felkészíteni és védeni igénybe vett ízületeinket, csontjainkat.

Termék:

Supradyn drazsé 30x 2290 Ft
Centrum A-Z Luteinnel filmtabletta 30x 2220 Ft
Jutavit Multivitamin Immuner felnőtteknek filmtabletta 45x 1190 Ft
Jutavit Multivitamin Senior 50+ filmtabletta 45x 1190 Ft
Actival Senior filmtabletta 90x+30x 4990 Ft
Actival Extra filmtabletta 90x+30x 4440 Ft
Béres Porcerő + Csont-Izom Komplex XXL filmtabletta 180x 7662 Ft
BioCo Porc & Izom Csont Komplex tabletta 120x 2390 Ft
Actival Plus Magnézium filmtabletta 90+30x 4444 Ft
Eurovit MultiLong vitamin kapszula 120x 4996 Ft
Damona Porc és Csont Protect tabletta 90x 2199 Ft
Jutavit Glükozamin-szulfát, Kondroitin-szulfát és MSM speciális tápszer 144x 3899 Ft
Centrum Nőknek A-tól Z-ig filmtabletta 30x 2299 Ft
Centrum Férfiaknak A-tól Z-ig filmtabletta 30x 2299 Ft
Supradyn Energia 50+ filmtabletta 30x 3142 Ft

"A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
"Arany Kígyó Patika" Cím: H-2800 Tatabánya-Kertváros, Szent György u. 43.; Telefon: 34/311-537; E-mail: info@kertvarosipatika.hu