Mit tegyünk a kipihent reggelekért?

Sokak problémája, hogy nem tudják kipihenni magukat. Pedig a nyugodt éjszakai pihenés a testünk regenerálódása szempontjából nagyon fontos. A másnapi munkaképességünkre, tanulmányi eredményünkre nagyon rossz hatással van az alváshiány. Azok, akik nem pihenik ki éjszaka magukat, nem tudjak jó döntéseket hozni, koncentrálni és biztos, hogy nem lendületesek, energikusak. De mit tehetünk, azért, hogy kipihenten ébredjünk?

Mit tegyünk a kipihent reggelekért?

Idő

Készítsünk napirendet, melyben elegendő időt szánunk az alvásra. Mindenkinek egyedi alvásigénye van. Saját magunknak kell megfigyelnünk, mennyi időre van szükségünk, ahhoz, hogy jól ébredjünk. Az sem jó, ha keveset alszunk és az sem, ha sokat.

Próbáljunk, mindig ugyanakkor lefeküdni és felkelni. A regenerálódás szempontjából fontos, hogy még éjfél előtt elaludjunk, mert az a legpihentetőbb időszak a test számára.


Relaxáció

Tanuljunk relaxációs technikákat, hogy a napi stresszt el tudjuk engedni és rá tudjunk hangolódni az éjszakai pihenésre. Stresszesen, nyugtalanul, ide-oda csapódó gondolatokkal nem vagyunk képesek nyugodtan pihenni. Rengeteg módszer van, ami segíthet ebben, a meditációval kezdve, a jógán át a meleg fürdőig.


Ágy

Legyen az ágyunk kényelmes. A túl kemény, a túl puha, a kifeküdt, a szúró rugós ágy, nem szolgálja a pihenésünket. Találjuk meg a számunkra megfelelő fekhelyet. Az üzletekben lehetőségünk van kipróbálni, különböző matracokat. Feküdjünk bele, helyezkedjünk el benne. Ne szégyeljük! Sok-sok évig tudjuk használni ezeket a matracokat, ezért ne a legolcsóbbat próbáljuk választani, hanem, ha megtehetjük azt ami számunkra a megfelelő. A házastársak számára sem biztos, hogy ugyanaz a matrac a kényelmes. Ne alkudjon meg egyikük sem. Az egészségünk a tét. Válasszunk különböző matracokat, mindenkiknek azt, amiben megfelelően tud pihenni. Az ágykeretbe mindegy, hogy egy kétszemélyes, vagy két egyszemélyes matracot teszünk.


Táplálkozás

Az esti vacsora is nagyban befolyásolhatja az éjszakánkat. Kerüljük a nehéz, zsíros vacsorákat. Ez nem csak a pihenésünknek tesz jót, de az alakunknak is. Délután már ne igyunk koffeintartalmú italokat, így ilyenkor már ne fogyasszunk kávét, energiaitalt, kólát és teát sem.

Ha figyelünk a fentiekre kipihenten ébredhetünk és a másnapi munkánk is eredményesebb lehet.

"A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
"Arany Kígyó Patika" Cím: H-2800 Tatabánya-Kertváros, Szent György u. 43.; Telefon: 34/311-537; E-mail: info@kertvarosipatika.hu