Mit tehetünk a csontritkulás ellen?

A csonttömegünk körülbelül harminc éves korunkra éri el a maximumot. Innentől kezdve folyamatosan csökken. A csontsűrűség csökkenés jellemzően az öregedés normális velejárója. Ez, vagyis a csontritkulás eleinte teljesen tünetmentes. A nőknél sokkal gyakoribb mint a férfiaknál. Nagyon fontos a megelőzés. A csontritkulás megelőzésre, illetve lassításáért egészségesen, kiegyensúlyozottan kell táplálkoznunk és rendszeres testmozgást kell végeznünk.

Mit tehetünk a csontritkulás ellen?

Táplálkozás

A kalciumban gazdag étrenddel elérhető a legoptimálisabb csonttömeg fiatal életkorban, a későbbiekben pedig lassítható vele a csontritkulási folyamat. Tehát a cél a kiegyensúlyozott táplálkozás. Az étrendünknek tartalmaznia kell a szükséges mennyiségben kalciumot. Az ajánlott napi mennyiség felnőtteknél 1000-1200 mg. Javasolt D vitaminnal kiegészíteni, mivel a D-vitamin fokozza a kalcium felszívódását. A csontok védelmében fontos szerepe van az A-vitaminnak is. A K-vitamin segít a csontfehérje képződésben. Ha rosszul táplálkoznunk akkor a kalcium hasznosulását is akadályozhatjuk. Például a túl sok fehérje fogyasztása növeli a kalcium kiürülését. A dohányzás, az alkohol és a túlzott koffein fogyasztás is káros a kalcium hasznosulását tekintve.

Magas kalciumtartalma van a tejnek, de a mák, sajt, a brokkoli, a mogyoró, olajos hal, dió, tej, tejföl, kefir, búza, banán is kiváló kalcium forrás. A tejtermékek fogyasztása azért is különösen ajánlott, mert a savas közeg miatt a kalcium jobban hasznosul.

Az ajánlott mennyiségnél azonban nem ajánlott többet fogyasztani. Nem csak felesleges, hosszabb távon vesekövet is okozhat illetve az ásványi anyagok felszívódását is megzavarja.

Testmozgás

A rendszeres testmozgás is nagyon sokat segít a csontritkulás lassításában. Naponta mozogjunk egy kicsit, nem kell sokra gondolni reggel és este egy-egy negyedórás mozgás már stimulálja a csontszövet vérellátását. Ha tudunk, fussunk egy keveset, de a gyaloglás is kiváló mozgásforma. Ha a testtartásunkra is hatással van a csontritkulás tornázzunk vagy jógázzunk, ez javítja a tartásunkat és segít a koordinációs érzék megőrzésében.

Termék:

TOVITA Csonterősítő tabletta 60x 1871 Ft
Dr. Chen Csont mester Coral Calcium + Chitosan Forte tabletta 80x 3332 Ft
Béres Csonterő Forte filmtabletta 60x 2892 Ft
JutaVit Kalcium Magnézium-Cink-D3 Forte filmtabletta 90x 1590 Ft
CalciTrio filmtabletta 60x 2590 Ft
1x1 Vitaday Kalcium + Magnézium filmtabletta 100x 1781 Ft
Calcium-D-Sandoz 600 mg/ 400 NE pezsgőtabletta 20x 1754 Ft
Béres Porcerő + Csont-Izom Komplex XXL filmtabletta 180x 6690 Ft
VitaKing Calcium + Magnesium + Cink tabletta 100x 1699 Ft
Vitaking MagneTrio kapszula 30x 2292 Ft
Bioextra OsteoKomplex tabletta 60x 2640 Ft
Cartinorm + D3 filmtabletta 60x 6996 Ft
bioheal Kalcium + D3-vitamin + K2-vitamin filmtabletta 70x 1199 Ft
Doppelherz Magnézium + Kalcium + D3 vitamin tabletta 40x 2076 Ft
Damona Kalcium + Magnézium + Cink tabletta 100x 1199 Ft
Damona Kalcium + D3 + K2 tabletta 60x 799 Ft
JutaVit Calcium Forte filmtabletta 60x 1399 Ft

"A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
"Arany Kígyó Patika" Cím: H-2800 Tatabánya-Kertváros, Szent György u. 43.; Telefon: 34/311-537; E-mail: info@kertvarosipatika.hu