Így kell gondoskodni a megfelelő folyadékbevitelről a nyári hőség idején

A tartós hőség megviseli az emberi szervezetet, rengeteg veszély fenyeget minket a forró hónapokban. A kimerültség, az állandó szomjúságérzet, a napégés és az olyan betegségek, mint a napszúrás vagy hőguta, komoly következményekkel járnak. A víz elengedhetetlen szervezetünk működéséhez, hiszen szerepet játszik többek között a vérkeringés és vérnyomás szabályozásában is. Fontos, hogy a folyadékbevitel és a folyadékleadás mindig egyensúlyban legyen egymással.

Így kell gondoskodni a megfelelő folyadékbevitelről a nyári hőség idején

Szinte nem is vágyunk másra egész nyáron, mint jéghideg italok szürcsölgetésére. Ennek ellenére azonban az az ideális, ha szobahőmérsékletű folyadékot fogyasztunk. Idős emberek esetén erre különösen figyelni kell.

Megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre az év minden napján szükség van, ideálisan 2-3 literre.

Nyáron ennél azonban jóval több, akár 4 liter folyadékot is be kell juttatnunk szervezetünkbe, ugyanis a hőség alatt folyamatosan fokozódó izzadás következtében a test nem csak folyadékot, hanem sót, illetve további értékes ásványi anyagokat is veszít.

Ezeket pedig minden esetben pótolni kell, azonban nem mindegy, milyen minőségű folyadékkal szeretnénk megteremteni szervezetünk számára az egyensúlyt.

A víz, a gyümölcsök és a zöldségek ezt meg is teszik. A cukros italok utáni vágy könnyen korlátozható azzal, ha olyan édes gyümölcsleveket fogyasztunk, melyekben kevés a hozzáadott cukor, gyümölcstartalomra azonban magas.

A túlcukrozott italok helyett fogyasszunk inkább vizet, hiszen ezzel valóban oltani tudjuk szomjúságérzetünket. A cukros üdítőktől, koffeint tartalmazó kávéktól csak még inkább szomjasak leszünk.

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel mellett azonban az étkezésre is érdemes odafigyelni. Próbáljunk minél több zöldséget és salátát fogyasztani, ezek ugyanis nem terhelik meg a szervezetet. Szilárd élelmiszerek helyett pedig leveseket ajánlott enni.

Számos testi probléma megelőzhető azzal, ha odafigyelünk az ideális mennyiségű és jó minőségű folyadékbevitelre.

Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
"A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
"Arany Kígyó Patika" Cím: H-2800 Tatabánya-Kertváros, Szent György u. 43.; Telefon: 34/311-537; E-mail: info@kertvarosipatika.hu